FlatCube: a Program – iOS

Elkészült a wireframe változat, teljes funkcionalitással ámde mégis csupaszon, minden grafika nélkül. Nem mondom, izgalmas munka volt a semmiből idáig eljutni, de talán az sem lesz unalmas ,hogy valami megfelelőnek nevezhető “ruhába” öltöztessük a gyereket. :-)  

Ebben a cikkben röviden végignézzük, milyen funkcionalitáshoz kell kitalálni az öltözéket és ha kis szerencsém van, akkor lesz aki szívesen ötletel majd velem az egyes funkciókhoz megfelelő grafikai megoldást találni.

Alapvető megfontolások

  • Az alkalmazás egészére vonatkozólag elmondhatjuk, hogy minden ami mozog, minden ami változik legyen animált.
  • A grafika illeszkedjen a platformra jellemző megjelenéshez.

Splash screen

Biztosan kell majd egy splash screen amíg betöltődik a program. Erre a képernyőre kell majd a program logo vagy valami a programra jellemző grafika, és lassan nem úszom meg a mobileFriend logo elkészítését sem. :-)

Játéktér

A játéktér kialakítása nem túl bonyolult. Kell egy grafika a tile-ok megjelenítéséhez, ugyanez kicsiben a cél állapothoz és mindezekhez valami megfelelő háttér. A hátralévő lépések számának megjelenítéséhez pedig egy számláló, ami mint minden mozgó alkatrész, célszerűen valami kis animációval lép ötről a hatra.

Feladvány választás – select

A játékban alapvetően három féle méretű kockával kell megküzdeni, mely méretekből egyaránt hármat-hármat kell megoldani, így összesen kilenc feladvány szerepel majd. Én most úgy gondolom, hogy legyen valamilyen lehetőség melynek segítségével a már sikeresen megfejtett feladványokra lehet ugrani. A wireframe verzióban ezt egy popover menü oldja meg, amit a grafikai tervezésben ki kell cserélni majd valamire.

Alapállapotba állítás – reset

Kell majd egy funkció, mely visszaállítja a játékot alaphelyzetbe, azaz abba az állapotba, amikor letöltésre került, ahol még egyetlen feladvány sincs megoldva.

A következő lépés – hint

Ha a programunk tudja hány lépésben lehet megoldani a feladványt, akkor azt is tudnia kell, melyik lépés a következő egy adott helyzetben. Ezt ha kell képes valahogy megjeleníteni a felhasználó kérésére segítségként.

Hogyan működik – help

A kezeléssel kapcsolatos help is igen fontos része a programnak. Bár úgy gondolom kellően intuitív lehet a grafikai megoldás, mégis szinte kötelező valami segítséget valahogyan becsempészni a programba, hogy biztosan egyértelmű legyen mindenki számára a kezelés.

És ami kimaradt

Volt még egy-két ötletem, de úgy gondoltam a végtelenségig mégsem lehet fejleszteni, kell egy 1.0-ás változat, aztán ezután akár még lehet majd 2.0 és 3.0 is. Szóval el lehetne gondolkodni valamiféle pontozási megoldáson amivel egymáshoz mérhetik egymást a felhasználók, illetve lehetne egy véletlenszerű feladványokat előállító kiegészítés, ahol a felhasználó megadja mekkora kockával akar játszani és milyen bonyolultsági szintet kér, majd a program elkészít egy feladványt a megadott paraméterek figyelembevételével.

Much like www.topspying.com/ikeymonitor philips’ hue system, lutron’s cas ta wireless system pre-dates homekit, and was originally sold as a popular but proprietary lighting system that could be controlled only with the company’s own ios app
Kategória: Általános | A közvetlen link.